Social Media beheer
Social media zijn meer dan sociale netwerken waar je likes, shares en follows moet tellen. Je gebruikt deze kanalen om een publiek te bereiken, om je merk een eigenheid te geven en om in contact te treden met je klanten of prospecten.
Met social media beheer heb je een ruime waaier aan mogelijkheden. Je kiest één of meerdere kanalen, je kiest het type content en maakt een goede planning op.
Een account aanmaken is peanuts, maar een goed beheer is cruciaal in het behalen van je doelen.
Wanneer past social media in je marketing strategie?
Zoals bij vele dingen die je doet, geldt hier ook 'eerst denken, dan doen'. Je social media marketing moet passen binnen het volledige marketing plaatje. Op welk vlak kunnen sociale netwerken een meerwaarde zijn voor je marketing? Welke kanalen ga je gebruiken? Met welk doel ga je sociale media inzetten?
Een goede mix in netwerken en berichten
Welk netwerk of kanaal je kiest, is afhankelijk van je doelgroep en het doel dat je hebt met je social media marketing.
De keuze uit sociale media kanalen is heel ruim. Elk social media kanaal heeft zijn eigenheid. Facebook is het bekendste en ook het grootste platform. Het wordt gebruikt door een heel divers publiek. Instagram en Pinterest zijn visuele platformen door het gebruik van beeld, zowel foto als video. LinkedIn richt zich op professionals en Twitter richt zich op nieuws en actualiteit. Het aanbod van sociale netwerken is uiteraard nog uitgebreider, zoals Youtube, snapchat, tiktok etc.
Ook heeft elk netwerk zijn het type berichten. Primeert tekst of beeld? Hoe hou je een goed evenwicht tussen de twee? Varieer in commerciële, informatieve of ludieke berichten en gebruik een passende stijl in lijn met de waarden van je bedrijf.
Influencer marketing
Mond-aan-mond reclame is de beste reclame die je kan hebben. Bij influencer marketing geldt hetzelfde en eenvoudige principe. Influencers zijn personen die een groot publiek hebben op hun social media kanaal. Als ze een bericht posten, bereiken ze er een groot aantal volgers mee. Afhankelijk van hun geloofwaardigheid, hun authenticiteit en engagement kan een samenwerking met influencers een meerwaarde zijn voor je merk.
Wat doen we voor jou?
Er is niet één unieke en perfecte manier om je social media te beheren. Heb je al een social media account en wil je dit verbeteren? Ben je nog niet actief op social media maar past dit wel in je strategie? We bekijken samen wat de mogelijkheden zijn en beheren jouw social media en brengen dit naar een hoger niveau.
Hoe beheren we jouw social media?
- we kiezen het meest geschikte medium: facebook, instagram, linkedin, pinterest... keuze genoeg, maar jij moet aanwezig zijn waar je doelgroep aanwezig is
- we maken een aantrekkelijk account met goede en volledige informatie
- we creëren templates en stijlen om je foto's te plaatsen en de teksten te schrijven
- we starten met social media advertising om in het oog te springen van je doelgroep
- alles wordt gemeten en geanalyseerd zodat de inspanningen lonen
Laten we starten met je social media en contacteer ons voor al je vragen.