User Experience
Een gebruiksvriendelijke website is net zo belangrijk als een aangenaam gesprek met een verkoper. Snel vinden wat je zoekt, relevante informatie krijgen op het juiste moment en antwoord krijgen op je vragen. Dat is wat elke bezoeker van een website verwacht. Geef jij je klant wat hij verwacht?
Waarom een zoekwoorden onderzoek?
Zoals de naam zegt is een zoekwoorden onderzoek een analyse over het gebruik van zoektermen in google. Op welke naar welke zoekwoorden of zoektermen gebruikt worden door jouw prospecten.
In ons onderzoek maken we gebruik van specifieke software en de tools van Google. Zo blijven we de trends in Google volgen en weten we op welke zoekwoorden we nog niet goed scoren. Met de resultaten onder de arm kunnen we verder werken aan content management of content planning.
Ometis voert jouw zoekwoorden onderzoek uit.
Waarom een zoekwoorden onderzoek
Zoekwoorden en zoektermen zijn de woorden die websitegebruikers gebruiken om een zoekopdracht uit te voeren. Een uitgebreide analyse over zoekwoorden vormt de basis voor een goede SEO-strategie. Wat zijn de populairste zoektermen in je branche? Welke trends zijn merkbaar in Google? Hoe zoekt je klant jouw diensten?
Dit zijn de 3 belangrijkste redenen om een zoekwoorden onderzoek uit te voeren:
- Antwoord bieden op de vraag van je klant. Door een zoekwoorden onderzoek uit te voeren, weet jij waar je klant naar op zoek is. Hier kan je handig op inspelen door correcte informatie te geven op de site.
- Aanbod van producten of diensten afstemmen op je doelgroep. Als je weet wat je klanten zoeken, kan je je aanbod daar op aanpassen. Een wijziging of uitbreiding van je aanbod gebeurt op basis van een marktonderzoek, niet op basis van je buikgevoel.
- Autoriteit van je website verhogen. Je volgt de trends en de actualiteit en kan door de contentplanning van je website op afstemmen. De nieuwsitems en blogberichten die je post halen de relevante informatie aan. En laat relevantie nu net het belangrijkste criterium voor Google zijn om een website op nummer 1 te plaatsen.
Je weet dat een zoekwoorden analyse een belangrijk onderdeel van je digitale marketing is. Nu kan je de uitvoering in praktijk brengen. Handige tools die je hierbij kunnen helpen zijn Google Search Console of de Zoekwoorden planner van Google Ads. Hier vind je suggesties om nieuwe pagina's te maken en resultaten hoe je bestaande pagina's scoren voor zoekwoorden die je al hanteert.
Tip: gebruik zelf ook eens de zoekbalk van Google en zoek naar termen die verband houden met jouw branche. Google vult in de zoekbalk automatisch termen aan, zo heb je al snel enkele suggesties die je kan gebruiken in jouw SEO-strategie.
De werkwijze van Ometis
De concurrentie in SEO kan vrij hoog zijn en er is maar één eerste plaats. Met een goed zoekwoorden onderzoek leggen we de basis voor een degelijke SEO-strategie
Wat doen we voor jou?
- Zoektermen opsommen: We maken een lijst van termen die gebruikt worden door jouw potentiële klanten. Hoe wordt gezocht naar jouw dienst of product? Welke zoekwoorden zijn interessant om in te voegen op je website en waar kan je het verschil maken?
- Relevantie aftoetsen: We bekijken welke onderwerpen van je blogs of nieuwsitems relevant genoeg zijn? Is je tekst of webpagina nog actueel? Komen de zoekwoorden voldoende voor in je tekst op de pagina?
- Contentplanner bekijken: Door regelmatig nieuws te posten op je website blijf je top-of-mind en zullen klanten of prospecten jou erkennen als professional in je vakgebied. Op basis van je research kan je over de meest relevante onderwerpen een artikel schrijven.
- Concurrentie analyse: We brengen in kaart hoe veel concurrentie er op uw zoekwoorden is. Welke collega's scoren goed en minder goed? Waar kan je nog verbeteringen brengen om de weg naar plaats 1 te bemachtigen?
Ons zoekwoorden onderzoek gieten we in een handig rapport zodat jij in één oogopslag weet waar je de website moet updaten.
Wil je ook relevante informatie delen op je website?
Ometis helpt je graag verder. Contacteer ons voor meer uitleg of informatie.