Hoger scoren in Google



Met je website hoger scoren in Google


Om beter te scoren in zoekmachines moet je je website op 3 domeinen optimaliseren: relevantie, kwaliteit en autoriteit. Je geeft duidelijke en nuttige informatie aan je doelpubliek, je maakt je website gebruiksvriendelijk en je bouwt een netwerk rond je site op. Met een SEO traject werken we rond deze 3 gebieden, want het één kan niet zonder het ander. 


Hoe scoort jouw website in de zoekmachines?

Wij doen voor jou een gratis SEO-scan, waarmee je een zicht krijgt op de prestaties van je website. Hoe scoort jouw website in de resultaten, hoe is de bruikbaarheid van je website en heeft je site een betrouwbare reputatie op het internet. Je komt het allemaal te weten met een SEO-scan.




1. Zoekwoorden onderzoek

Om een goede SEO strategie te maken, brengen we eerst de zoekopdrachten, die jouw doelgroep gebruiken, in kaart. Wat zijn de meest voorkomende zoektermen, wat is de concurrentiegraad op deze termen en welke pagina's moeten nog gemaakt worden om een antwoord te bieden op wat je prospect zoekt? 

Met een zoekwoorden rapport gaan we aan de slag voor de inhoud van de site te verbeteren of uit te breiden.

> Starten met een zoekwoorden onderzoek.

2. Content marketing

De zoekmachines gaan jou een hogere plaats geven als de inhoud van je webpagina's relevant zijn voor de bezoeker. Daarom is het belangrijk om goede content te maken. Content bestaat uit teksten, foto's of video's. Een content planner en een gebruiksvriendelijke cms maken het gemakkelijker om je website te beheren. 

Vind je het niet eenvoudig om je website up-to-date te houden? We helpen je graag met contentmanagement.

> Starten met content marketing.

3. Technische optimalisatie

Ordelijke code zorgt dat de zoekmachines je website goed en snel kunnen indexeren. Het is belangrijk om zo goed mogelijk te voldoen aan het algoritme van Google. In de eerste plaats moet de site gebruiksvriendelijk zijn op elk apparaat. Websites worden meer gelezen op een smartphone dan op een desktop. Daarnaast is de laadsnelheid cruciaal.

Optimaliseer de technische kant van jouw website, om beter te scoren in de zoekmachines.

> Alles over technische seo.




Wat houdt het SEO - traject van Ometis in?


Zoekmachine optimalisatie is een investering die rendeert op lange termijn. Je staat niet van vandaag op morgen op de eerste plaats. Alle begin is moeilijk en dat is bij SEO zeker het geval. Daarom spreken we van een traject. Dit traject omvat alle aspecten van optimalisatie:

  • Zoekwoorden onderzoek is de eerste stap in de goede richting. Welke zoekopdrachten, die aansluiten aan jouw bedrijfsactiviteit, worden veel gebruikt in Google? Hier is een open vizier heel belangrijk. Misschien gebruikt je potentiële klant wel een heel andere term dan dat voor jou gangbaar is. Met een degelijke research brengen we dit in kaart. 
  • Met on-page optimalisatie passen we per pagina de inhoud aan: zoektermen worden in de tekst en in de titels verwerkt, de tekst wordt zodanig geschreven dat de zoekwoorden op de juiste plaatsen terug komen. Hier houden we vooral rekening met een vlotte leesbaarheid. Niets zo vervelend als 10 keer dezelfde term terug opnieuw te lezen. 
  • Titel, meta-omschrijving en headers aanpassen naargelang de inhoud van de pagina. In elk goed content management system is er ruimte voorzien om deze items toe te voegen. Het gebruik van titels en hun volgorde kan je vergelijken met de structuur van een boek. Een logische opbouw levert de beste resultaten op. 
  • Technische optimalisatie. We laten verschillende programma's en tools op je website los om de gezondheid van je code te checken. Is je site mobiel-vriendelijk, heeft hij een snelle laadtijd, is er een sitemap aangemeld? Bij dit werk wordt ook de webdesigner betrokken. Je weet dan meteen of je samen werkt met een professional.
  • Linkbuilding verhoogt de autoriteit van je website. Linken vanuit jouw website naar andere pagina's maken je website betrouwbaar. Zo zijn links vanuit andere websites veel waard. Zeker als de websites die naar jou linken ook een hoge autoriteitsscore krijgen van Google. Het is niet eenvoudig om hier een goed netwerk op te bouwen. Kwaliteit is in dit verhaal belangrijker dan kwantiteit. 

SEO vraagt continu aandacht. Eens de basis is gelegd, is het belangrijk om verder te bouwen. Dat doen we met contentmanagement: nieuwe inhoud bedenken, plannen en publiceren, actualiteit delen, opportuniteiten in linkbuilding bijhouden. 



<< Terug naar het overzicht



keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x