Nieuwe klanten vinden


Nieuwe klanten werven via je website gebeurt op 2 niveaus: eerst breng je de klant naar je website, nadien leid je de bezoeker naar een aankoop of aanvraag. 

De online wereld biedt een uitgebreid pallet aan kanalen om je website en je bedrijf kenbaar te maken. Denk aan advertenties, creatieve campagnes, social media en nog zoveel meer. Eens de bezoekers op je site zijn, is het van belang om ze te activeren. Wil je dat klanten een offerte-aanvraag invullen en verzenden, een aankoop doen of zich inschrijven voor de nieuwsbrief? Voor elke doel stippelen we het beste traject uit.


nieuwe klanten vinden


Hoe kan je nieuwe klanten vinden?


Om een antwoord te kennen op deze vraag zijn er eerst een aantal andere vragen die je moet beantwoorden. Wie zijn je ideale klanten? Waar en hoe kan je deze klanten bereiken? Met welke informatie, dienst of product kan je hen helpen? 

Op je goede website stel je je producten of je diensten voor en wil je meer informatie geven. Nieuwe bezoekers aantrekken en van bezoekers klanten maken, houdt een opvolging van een aantal acties in. Dit begint in het netwerk rond je website. Bouw een netwerk uit waarmee je gemakkelijk vindbaar bent voor je doelgroep. Dit zijn bijvoorbeeld links vanuit andere websites, advertenties, nieuwsbrieven of misschien drukwerk of een eenvoudige brief. Vanuit dit netwerk komen bezoekers op je site.

Via welke weg je bezoekers ook komen, eens ze op je website zijn, wil je dat ze actie ondernemen zoals een formulier invullen, een e-book downloaden of een aankoop voltooien. Die actie zullen bezoekers enkel doen als de website interessant, inspirerend en gebruiksvriendelijk is. Met onze strategie stippelen we een traject uit zodat wij nieuwe klanten vinden voor jou. 


1. User Experience

Een goede gebruikservaring wordt bepaald door verschillende elementen: vind de bezoeker zijn weg, moet hij veel klikken voor hij vindt wat hij nodig heeft, is de laadsnelheid goed, is de site betrouwbaar? Met een site-audit brengen we de user experience in kaart en komen verbeterpunten in beeld. Soms kunnen zelfs kleine wijzigingen een groot effect betekenen. En wat goed is voor de gebruikservaring is ook goed voor SEO.

2. Creatieve campagnes

De tijd van eenrichtingsverkeer naar je klanten is voorbij. Niet jij, maar je klant is nu het onderwerp van je online campagnes. Met doelgerichte campagnes bied je een meerwaarde en toon je respect voor je klant. 

We gaan op zoek naar datgene wat je klant boeit en maken hier een originele campagne rond. Hiermee neem jij een voorsprong ten opzichte van je concurrent.

3. Online adverteren

Er zijn verschillende mogelijkheden om online advertenties te plaatsen. De bekendste kanalen zijn Google, Youtube of social media.
Om jouw doelgroep te bereiken, selecteren we de beste kanalen en plaatsen de boodschap die jouw publiek raakt. Eenmaal de campagne online staat, sturen we constant bij. Want dat is het voordeel van online marketing: je kan dagelijks aanpassingen doen, en meten tot in de kleinste details.




Wat doet Ometis voor jou?


Om nieuwe klanten te vinden, zorgen we ervoor dat de klanten jou vinden, ook als ze niet zoeken. Hoe beginnen we hieraan? Eigenlijk is het eenvoudig: we zoeken naar dat wat jouw klanten boeit, wat jouw klanten nodig hebben en waar het verschil zit tussen jou en je concurrent. Wij denken breder dan enkel binnen jouw business en komen tot inzichten waar je zelf nog niet aan had gedacht. Wist je dat de broers Michelin een reisgids uitbrachten om meer banden te kunnen verkopen? Onze missie is om voor jou ook zo een creatieve insteek te vinden. Dit doen we aan de hand van een aantal vragen:

  • Wie is je doelgroep? Om een goed fundament te leggen voor alle marketing is een definitie van je doelgroep cruciaal. Het klinkt wat theoretisch, maar als je je richt naar iedereen, zal niemand luisteren. Dus waar ligt jouw doelgroep wakker van, welke behoefte kan jij invullen en wie is jouw ideale klant?

  • Hoe vindt je klant de weg naar jouw nieuwe website? Om deze vraag te beantwoorden, moeten we eerst weten waar je doelgroep zich bevindt. Een groot aanbod aan online kanalen maakt het dikwijls moeilijk om een keuze te maken. Om niet in het wilde weg te schieten wordt een plan opgemaakt.

  • Hoe houden we je klant geboeid? Heeft je klant een reden om je website opnieuw te bezoeken? Heeft hij een reden om zijn gegevens achter te laten of een aankoop te doen? We kruipen in de huid van je klant en stellen ons zelf de vragen. Op basis hiervan maken we de marketingfunnel op en gebruiken hiervoor verschillende tools om klanten te binden.

  • Waarom zou een klant een aankoop bij jou doen? Dit is de vraag der vragen. En het antwoord is niet 'omdat we persoonlijke service bieden', want dat doen alle (goede) ondernemers. We zetten de meerwaarde die jij biedt in de kijker en zetten een hele customer journey uit, zodat er geen enkele reden meer is om geen aankoop te doen.  

Nieuwe klanten vinden wilt iedereen, maar klanten behouden is ook een belangrijke strategie in je marketing. Daar gaan we ook mee aan de slag. 


Wil je nieuwe klanten vinden? 

Ometis helpt je graag verder. Contacteer ons voor meer uitleg of informatie.


<< Terug naar het overzicht



keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x