Ik wil een sterke klantrelatie opbouwen



Hoe een sterke klantrelatie opbouwen?


Je kent wellicht de 80/20 regel. 80% van je omzet wordt behaald door 20% van je klanten. Anders gezegd: 80% van je resultaten komt van 20% van je inspanningen. Om je marketing inspanningen in evenwicht te brengen is een slimme strategie een must. Met de mogelijkheden die online marketing biedt, kan je perfect meten en dus ook weten welke inspanningen lonen en welke niet. We scheiden het kaf van het koren op alle vlakken. 


1. Contentmarketing

content marketing

Jij kent je klant het beste, dus je weet ook welke vragen hij heeft. Die vragen zijn een goede bron van informatie om je contentmarketing op te stellen. Breid je website uit met interessante informatie of producten, zodat je je klant redenen geeft om je site regelmatig te bezoeken. 

> Starten met content marketing.

2. Email marketing

email marketing

De mogelijkheden met emailmarketing zijn de laatste jaren ontzettend uitgebreid. Een funnel opstellen, gepersonaliseerde informatie delen of een volledige upselling bouwen... Het zijn enkele voorbeelden die we kunnen implementeren naar de bouw van een sterke klantrelatie.


3. Online adverteren

online adverteren

Wist je dat online adverteren heel doelgericht kan. Je benadert klanten op basis van hun surfgedrag en toont de advertenties die passen in hun customer journey. De retargeting is een mooie vorm van personalisatie, omdat je klant uitdrukkelijk de toestemming gaf om jouw advertenties te zien. 





Wat kan Ometis doen om de klantenbinding te vergroten?


We zien vele voordelen om te bouwen aan een sterke klantenbinding. In het algemeen is marketing voor bestaande klanten goedkoper dan de investering die nodig is om nieuwe klanten te vinden. Daarnaast zorgen tevreden klanten voor mond-aan-mond reclame. Dit is in alles opzichten de beste vorm van reclame die je kan bekomen. Dus werken we op verschillende vlakken aan een goede klantenbinding:

  • Feedback vragen aan je klanten geeft je een schat aan informatie. Hoe hebben je klanten jou gevonden? Hoe hebben zij hun eerste aankoop ervaren? Wat kan er volgens hen nog verbeterd worden? Als een klant zich gehoord voelt, is de stap kleiner om nog eens terug te keren. En was er toch een negatieve ervaring is dit het uitgelezen moment om je klant een oplossing te bieden voor zijn eventuele vraag. 
  • Met segmentatie pas je je boodschap en aanbod aan aan de klant en zijn koopgedrag. Door een goed crm systeem te gebruiken, ga je alle voorkeuren van je klant kennen. Op basis van die gegevens kunnen we een sterke personalisatie doen. Dit is de marketing op z'n best. 
  • Automation of een vooraf ingestelde flow van emails, zorgen voor een goede opvolging van verschillende boodschappen. Heeft iemand zich pas ingeschreven voor de nieuwsbrief, dan krijgt hij automatisch een welkomstmail. Heeft je klant zich aangemeld voor een evenement, dan komt hij in de flow van de evenementen. En omdat alles automatisch loopt, spaar jij tijd uit.

Een klantenbinding opbouwen doe je op verschillende vlakken. Een goede dienst van verkoop, een gepersonaliseerde boodschap, een kleine attentie, geven van een verkoopservaring een extra beleving. Omdat de concurrentiestrijd in alle sectoren heel sterk is, kan jij het verschil maken tussen een gewone verkoper te zijn of echt een partner voor je klant die zijn behoeften begrijpt. 


Wil je werken aan een sterke klantrelatie? 

Ometis helpt je graag verder. Contacteer ons voor meer uitleg of informatie.


<< Terug naar het overzicht



keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x