Digital Marketing Flow - Renewi

De customer journey als basis voor de digital marketing flow.

Digital Marketing Flow van Renewi

 

Renewi is een afvalophaler en -verwerker die streeft naar een 100% duurzame afvalverwerking. Met de slogan 'Afval bestaat niet' zet de organisatie meteen zijn visie en missie in de kijker: afval wordt verwerkt tot nieuwe grondstoffen. 

De Belgische marketingafdeling contacteert Ometis voor de ondersteuning en tijdelijke versterking van hun digital marketing team om de content op de website, de emailmarketing, SEA en SEO te optimaliseren. Om hier alles op één lijn af te stemmen, ontwikkelden we een Customer Journey op maat: de Digital Marketing Flow.  



Welke marketing voert Renewi

Hoe wordt een koud contact een klant of zelfs een ambassadeur? Door een gedetailleerde customer journey uit te werken en te implementeren. Het klassieke See-Think-Do-Care model van Google breiden we uit naar een traject waarin de marketingstrategie vorm krijgt. Er wordt een kader gecreëerd voor contentmanagement, emailmarketing, automation, social media en advertising waar de boodschappen aangepast worden aan de doelgroep en de fase in de customer journey. En per fase worden de KPI's gedefinieerd om gemakkelijk te kunnen analyseren en evalueren.


Digital Marketing Flow

Bedrijven en organisaties moeten voldoen aan de Vlarema wetgeving wat betreft hun afvalsortering en -ophaling. Renewi engageert zich om de klant hierbij te helpen, zowel qua sortering als wat de administratie betreft. Daarnaast is de Vlarema een goede marketingtool. In het opmaken van de Digital Marketing Flow werd dit dan ook handig ingezet. Een combinatie van pdf's, video's, white papers en enquêtes vormden de basis van een customer journey die zorgt voor conversies. Met de gegevens die websitebezoekers invulden om whitepapers te downloaden kon de automation opgestart worden. 


Website als bron van gesegmenteerde marketing

Renewi wilt op de website zowel informatie geven als verkopen. Daarom werden er 2 trajecten uitgewerkt: de content en de sales. Welke informatie is het meest relevant, hoe kan informatie gemakkelijk gevonden worden, hoe profileert Renewi zich als de beste bron van de meest recente informatie omtrent de wetgeving etc... Voor deze vragen werd een index gemaakt om de website gebruiksvriendelijk te maken. 

Voor het traject van de sales werd een funnel uitgewerkt. De zoekterm 'afval laten ophalen' werd het beginpunt. Bezoeken vanuit zoekmachines kunnen gestuurd worden van algemene informatie naar specifieke informatie betreffende de afvalstromen. Met een goede meting en definiëring van gebeurtenissen op de website kan er door online advertenties een goede remarketing opgestart worden. 


Het belang van een goede webstructuur

Een bezoeker wilt snel vinden wat hij/zij nodig heeft. Daarom is een duidelijke structuur van je webpagina's nodig. Die maak je bij de opstart van de ontwikkeling van een nieuwe site. Wat is het doel van je website? wat wil je dat jouw bezoekers doen op de site? Wat moeten bezoekers onthouden nadat ze je website hebben bezocht? Op welke zoektermen wil je gevonden worden? Er zijn heel wat vragen die de structuur van je website bepalen. Lees meer over het belang van een goede structuur van je website.


Uitgevoerd voor Renewi:

Webdevelopment: structuur, contentmanagement renewi.be

Emailmarketing: segmentatie, automation

SEA: google ads opmaak en opvolging

SEO: zoekwoordenonderzoek, website optimalisatie



Wil je een website of webshop laten maken? 

Ometis helpt je graag verder. Contacteer ons voor meer uitleg of informatie.



Digital Marketing Flow - Renewi
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x