Website - Ecoroute.be
Focus op een specifieke doelgroep met een nieuwe website
Fietsen in Limburg, het is een troef waar de provincie sterk mee uit pakt. Unieke belevenissen zoals 'Fietsen door het water', 'Fietsen door de bomen' en 'Fietsen door de heide' geven een beeld van de diversiteit van natuur in Limburg. De communicatie die Toerisme Limburg hierover voert, reikt tot ver over de landsgrenzen.
Om in deze markt het aanbod kenbaar te maken, voert Ecoroute gericht campagne naar fietsers en de ecotoeristen.
Welke marketing voert Ecoroute
Ecoroute is een onderdeel van Vesparoute, de bekende verhuurfirma van Vespa's in Haspengouw. Het aanbod van Ecoroute bevat enkel ecologische vrijetijdsvoertuigen: de e-bike, de Twizy, elektrische bakfietsen en de nieuwste e-scooters. De beslissing om een nieuwe website te maken, is een weldoordachte en strategische keuze. Met de naam Vesparoute ligt de focus op Vespaverhuur. Dit maakt het moeilijk om zich te richten op het fiets- en ecotoerisme. Een nieuw marketingplan dringt zich op.
Branding
Bij een nieuwe naam hoort een nieuwe branding. Ometis maakt het logo en de huisstijl voor Ecoroute. Het nieuwe logo bevat alle elementen die een fietstocht of een dagrit zo ontspannend maken: de zon, een mooi panorama, toeristische bezienswaardigheden en rustige fietspaden.
Gerichte Search Engine Advertising
Om verkeer naar de website aan te trekken, werden verschillende kanalen ingezet. Het grootste aandeel van de bezoekers komen via google advertenties. Door de nieuwe url met content over fietstoerisme ligt de relevantiegraad van de website zeer hoog. Zowel search advertenties als displays geven de bezoeker een duidelijk beeld wat op de website te vinden is.
Aangemaakt door Ometis: SEA campagnes met nieuwe doelgroepen, content, biedstrategie en remarketing.
Resultaat: Stijging van relevantie, betrokkenheidspercentage en CTR. Daling van kosten en bouncerate.
Kwalitatieve Search Engine Optimization
Hoog scoren in Google is de wens van elke ondernemer. Voor populaire zoektermen is de strijd voor de eerste plaats bikkelhard. Het zoekwoord 'fiets huren' wordt meer dan 1.000 keer per maand gebruikt in Google. Met de vele aanbieders is het niet eenvoudig om hier op de eerste plaats te staan. Daarom passen we de strategie van geo locatie toe. Zo staat Ecoroute niet bovenaan bij de zoekterm 'fiets huren', maar wel bij 'fiets huren sint truiden'. Hiermee kan al autoriteit worden opgebouwd en hebben we een goede basis om te scoren op de algemenere zoekwoorden.
Door verder in te zetten op linkbuilding, technische optimalisatie en inhoudelijke updates, komt die eerste plaats echt in zicht.
Uitgevoerd voor Ecoroute:
Webdevelopment: structuur, ontwerp, copywriting, development
SEO: on page, linkbuilding, zoekwoordenonderzoek
SEA: search, display
Emailmarketing: Mailchimp
Social Advertising: Facebook, Instagram
Bekijk de website ecoroute.be
Wil je een website of webshop laten maken?
Ometis helpt je graag verder. Contacteer ons voor meer uitleg of informatie.
Digital Marketing Flow - Renewi
Waarom wordt een klant een klant? En nog belangrijker, hoe blijft een klant een klant? Met een goede customer journey geef je je prospect de info die hij op dat moment nodig heeft. En als alles in lijn ligt met de verwachtingen kan je er prat op gaan dat je klant een blijver is of zelfs een ambassadeur wordt.
Nieuwe websites - CityD-WES Group
Als 2 zusterbedrijven elk een eigen SEO en SEA strategie willen voeren, is het noodzakelijk om voor elk een aparte website te hebben. Zo kan er optimaal ingespeeld worden op de behoefte van de doelgroep en kunnen de KPI's perfect gemeten en gemonitord worden.
Online en offline marketing - Vesparoute
Vesparoute is dé referentie voor verhuur van Vespa's voor daguitstappen zowel voor particulier als voor bedrijven. Ometis is de marketingafdeling van Vesparoute. Wat wij doen: marketing- en communicatiestrategie, contentmarketing, SEO, SEA, sociale media, emailmarketing, fotografie en grafische vormgeving.
Marketing in al zijn facetten - Duall
Een eigen marketingmedewerker of -afdeling is voor vele KMO's geen prioriteit. Dan is een externe marketeer de beste partner. Voor Duall doet Ometis de online en offline marketing: branding, advertising, website management, interne communicatie...