Website - Ecoroute.be

Focus op een specifieke doelgroep met een nieuwe website

ecoroute.be


Fietsen in Limburg, het is een troef waar de provincie sterk mee uit pakt. Unieke belevenissen zoals 'Fietsen door het water', 'Fietsen door de bomen' en 'Fietsen door de heide' geven een beeld van de diversiteit van natuur in Limburg. De communicatie die Toerisme Limburg hierover voert, reikt tot ver over de landsgrenzen. 

Om in deze markt het aanbod kenbaar te maken, voert Ecoroute gericht campagne naar fietsers en de ecotoeristen. 

Welke marketing voert Ecoroute

Ecoroute is een onderdeel van Vesparoute, de bekende verhuurfirma van Vespa's in Haspengouw. Het aanbod van Ecoroute bevat enkel ecologische vrijetijdsvoertuigen: de e-bike, de Twizy, elektrische bakfietsen en de nieuwste e-scooters. De beslissing om een nieuwe website te maken, is een weldoordachte en strategische keuze. Met de naam Vesparoute ligt de focus op Vespaverhuur. Dit maakt het moeilijk om zich te richten op het fiets- en ecotoerisme. Een nieuw marketingplan dringt zich op. 


Branding

Bij een nieuwe naam hoort een nieuwe branding. Ometis maakt het logo en de huisstijl voor Ecoroute. Het nieuwe logo bevat alle elementen die een fietstocht of een dagrit zo ontspannend maken: de zon, een mooi panorama, toeristische bezienswaardigheden en rustige fietspaden. 


kleurlogo ecoroute
zwartwit logo ecoroute
blauw logo ecoroute
geel logo ecoroute
groen logo ecoroute

Gerichte Search Engine Advertising

Om verkeer naar de website aan te trekken, werden verschillende kanalen ingezet. Het grootste aandeel van de bezoekers komen via google advertenties. Door de nieuwe url met content over fietstoerisme ligt de relevantiegraad van de website zeer hoog. Zowel search advertenties als displays geven de bezoeker een duidelijk beeld wat op de website te vinden is.

Aangemaakt door Ometis: SEA campagnes met nieuwe doelgroepen, content, biedstrategie en remarketing.

Resultaat: Stijging van relevantie, betrokkenheidspercentage en CTR. Daling van kosten en bouncerate.


Kwalitatieve Search Engine Optimization

Hoog scoren in Google is de wens van elke ondernemer. Voor populaire zoektermen is de strijd voor de eerste plaats bikkelhard. Het zoekwoord 'fiets huren' wordt meer dan 1.000 keer per maand gebruikt in Google. Met de vele aanbieders is het niet eenvoudig om hier op de eerste plaats te staan. Daarom passen we de strategie van geo locatie toe. Zo staat Ecoroute niet bovenaan bij de zoekterm 'fiets huren', maar wel bij 'fiets huren sint truiden'. Hiermee kan al autoriteit worden opgebouwd en hebben we een goede basis om te scoren op de algemenere zoekwoorden. 

Door verder in te zetten op linkbuilding, technische optimalisatie en inhoudelijke updates, komt die eerste plaats echt in zicht.

seo ecoroute


Uitgevoerd voor Ecoroute:

Webdevelopment: structuur, ontwerp, copywriting, development

SEO: on page, linkbuilding, zoekwoordenonderzoek

SEA: search, display

Emailmarketing: Mailchimp

Social Advertising: Facebook, Instagram

Bekijk de website ecoroute.be


Wil je een website of webshop laten maken? 

Ometis helpt je graag verder. Contacteer ons voor meer uitleg of informatie.



Website - Ecoroute.be
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x