Online en offline marketing - Vesparoute
Resultaatgerichte B2C en B2B marketing
Het toerisme in Haspengouw groeit al enkele jaren. Dat hoeft niet te verbazen, want het is één van de mooiste regio's van het land. Haspengouw heeft veel te bieden: prachtige natuur, rijk cultureel erfgoed, gastvrijheid en heel veel lekkers. Om de streek in al zijn facetten te leren kennen, zijn dagritten op een Vespa, fiets of andere voertuig de aangewezen manier. Er zijn verschillende spelers op de markt van dagverhuur van voertuigen.
Vesparoute is een verhuurfirma waar je Vespa's, fietsen, e-scooters en Twizy's kan huren voor een hele of een halve dag.
Doorheen de jaren bouwde Vesparoute zich uit tot dé referentie binnen de sector. Om die rol te blijven behouden, voert Ometis de doelgerichte marketing.
Welke marketing voert Vesparoute
De concurrentie op de markt van fiets- en vespaverhuur groeit stelselmatig. Daarom is het belangrijk om top-of-mind te worden en te blijven, zowel bij particulieren als bij bedrijven. Vanaf het begin van de samenwerking is er een marketingplan opgesteld en constant bijgestuurd. De resultaten van elke campagne of marketinginspanning worden steeds bijgehouden en vormen de basis om het marketingplan verder uit te breiden of aan te passen.
1. Contentmanagement
De website www.vesparoute.com is het hart van de marketing. Hier worden de verschillende voertuigen voorgesteld, worden de unieke GPS-routes toegelicht, prijzen gecommuniceerd en kunnen klanten reservaties maken.
Een goede website geeft voldoende informatie, maakt bezoekers warm om een reservatie te maken, is gebruiksvriendelijk en geeft een betrouwbare indruk. Om aan deze voorwaarden te voldoen, onderhoudt Ometis de content:
- UX Optimalisatie waardoor de gebruiker gemakkelijk vindt wat hij zoekt.
- Contacten met webdeveloper onderhouden voor de uitvoering van programmatie van nieuwe functionaliteiten.
- Nieuwe pagina's aanmaken, zoals blogs of nieuwsberichten.
2. Gerichte Search Engine Advertising
Om verkeer naar de website aan te trekken, werden verschillende kanalen ingezet. Het grootste aandeel van de bezoekers komen via google advertenties. Zowel search advertenties als displays geven de bezoeker een duidelijk beeld wat op de website te vinden is.
Aangemaakt door Ometis: SEA campagnes met vergelijkbare doelgroepen, content, biedstrategie en remarketing.
Resultaat: Stijging van relevantie, betrokkenheidspercentage en CTR. Daling van kosten en bouncerate.
3. Kwalitatieve Search Engine Optimization
De concurrentie voor de eerste plaats in Google is groot. Er komen meer spelers bij op de markt, dus het is van groot belang om de website continu up-to-date te houden. Zowel wat betreft de content en de technische performantie als de linkbuilding. Tot de SEO behoort:
- SEO copywriting en on page verbeteringen, rekening houdend met de algoritmes van zoekmachines.
- Linkbuilding en posten van berichten op partner-websites
- Technische optimalisatie
- Monitoring via Google Analytics en andere analyses
Uitgevoerd voor Vesparoute:
Webdevelopment: structuur, ontwerp, copywriting, development, contentmanagement
SEO: on page, linkbuilding, zoekwoordenonderzoek
SEA: search, display
Emailmarketing: Mailchimp
Social Advertising: Facebook, Instagram
Bekijk de website vesparoute.com
Wil je een website of webshop laten maken?
Ometis helpt je graag verder. Contacteer ons voor meer uitleg of informatie.
Digital Marketing Flow - Renewi
Waarom wordt een klant een klant? En nog belangrijker, hoe blijft een klant een klant? Met een goede customer journey geef je je prospect de info die hij op dat moment nodig heeft. En als alles in lijn ligt met de verwachtingen kan je er prat op gaan dat je klant een blijver is of zelfs een ambassadeur wordt.
Nieuwe websites - CityD-WES Group
Als 2 zusterbedrijven elk een eigen SEO en SEA strategie willen voeren, is het noodzakelijk om voor elk een aparte website te hebben. Zo kan er optimaal ingespeeld worden op de behoefte van de doelgroep en kunnen de KPI's perfect gemeten en gemonitord worden.
Marketing in al zijn facetten - Duall
Een eigen marketingmedewerker of -afdeling is voor vele KMO's geen prioriteit. Dan is een externe marketeer de beste partner. Voor Duall doet Ometis de online en offline marketing: branding, advertising, website management, interne communicatie...
Website - Ecoroute.be
Ecoroute is dochter van Vesparoute, de bekende verhuurfirma van vrijetijdsvoertuigen in Sint-Truiden. Om het publiek van fietstoerisme beter te bereiken werd een website gemaakt voor het verhuur van elektrische voertuigen. Hiermee beantwoorden ze de vraag van duurzaam en ecologisch toerisme.