Online en offline marketing - Vesparoute

Resultaatgerichte B2C en B2B marketing

website van Vesparoute


Het toerisme in Haspengouw groeit al enkele jaren. Dat hoeft niet te verbazen, want het is één van de mooiste regio's van het land. Haspengouw heeft veel te bieden: prachtige natuur, rijk cultureel erfgoed, gastvrijheid en heel veel lekkers. Om de streek in al zijn facetten te leren kennen, zijn dagritten op een Vespa, fiets of andere voertuig de aangewezen manier. Er zijn verschillende spelers op de markt van dagverhuur van voertuigen. 

Vesparoute is een verhuurfirma waar je Vespa's, fietsen, e-scooters en Twizy's kan huren voor een hele of een halve dag.

Doorheen de jaren bouwde Vesparoute zich uit tot dé referentie binnen de sector. Om die rol te blijven behouden, voert Ometis de doelgerichte marketing.

Bekijk de website van Vesparoute


Welke marketing voert Vesparoute

De concurrentie op de markt van fiets- en vespaverhuur groeit stelselmatig. Daarom is het belangrijk om top-of-mind te worden en te blijven, zowel bij particulieren als bij bedrijven. Vanaf het begin van de samenwerking is er een marketingplan opgesteld en constant bijgestuurd. De resultaten van elke campagne of marketinginspanning worden steeds bijgehouden en vormen de basis om het marketingplan verder uit te breiden of aan te passen.


1. Contentmanagement

De website www.vesparoute.com is het hart van de marketing. Hier worden de verschillende voertuigen voorgesteld, worden de unieke GPS-routes toegelicht, prijzen gecommuniceerd en kunnen klanten reservaties maken.


Een goede website geeft voldoende informatie, maakt bezoekers warm om een reservatie te maken, is gebruiksvriendelijk en geeft een betrouwbare indruk. Om aan deze voorwaarden te voldoen, onderhoudt Ometis de content:

  • UX Optimalisatie waardoor de gebruiker gemakkelijk vindt wat hij zoekt.
  • Contacten met webdeveloper onderhouden voor de uitvoering van programmatie van nieuwe functionaliteiten.
  • Nieuwe pagina's aanmaken, zoals blogs of nieuwsberichten.

Webpagina van Vesparoute.com



2. Gerichte Search Engine Advertising

Om verkeer naar de website aan te trekken, werden verschillende kanalen ingezet. Het grootste aandeel van de bezoekers komen via google advertenties. Zowel search advertenties als displays geven de bezoeker een duidelijk beeld wat op de website te vinden is.

Aangemaakt door Ometis: SEA campagnes met vergelijkbare doelgroepen, content, biedstrategie en remarketing.

Resultaat: Stijging van relevantie, betrokkenheidspercentage en CTR. Daling van kosten en bouncerate.




3. Kwalitatieve Search Engine Optimization

De concurrentie voor de eerste plaats in Google is groot. Er komen meer spelers bij op de markt, dus het is van groot belang om de website continu up-to-date te houden. Zowel wat betreft de content en de technische performantie als de linkbuilding. Tot de SEO behoort:

  • SEO copywriting en on page verbeteringen, rekening houdend met de algoritmes van zoekmachines.
  • Linkbuilding en posten van berichten op partner-websites
  • Technische optimalisatie 
  • Monitoring via Google Analytics en andere analyses


seo vesparoute


Uitgevoerd voor Vesparoute:

Webdevelopment: structuur, ontwerp, copywriting, development, contentmanagement

SEO: on page, linkbuilding, zoekwoordenonderzoek

SEA: search, display

Emailmarketing: Mailchimp

Social Advertising: Facebook, Instagram

Bekijk de website vesparoute.com


Wil je een website of webshop laten maken? 

Ometis helpt je graag verder. Contacteer ons voor meer uitleg of informatie.



Online en offline marketing - Vesparoute
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x